%AM, %15 %512 %2013 %11:%Sie

Motocyklem wzdłuż wybrzeży Istrji.

Od 20 czerwca do 12 sierpnia przebywałem u mojego przyjaciela Bruna na Istrze. Oprócz prywatnych kontaktów łączy nas jeszcze inna pasja - „sport motorowy” . który chętnie i z pasją uprawiamy.
Bruno Koraca jako były policjant jest członkiem IPA „ISTRA” - Sekcja Chorwacja a od 2011 jako pierwszy Chorwat został członkiem MKM RP i IPMC .

Wraz z nim i jeszcze jednym dobrym przyjacielem Brane Szeszerko, który jest policjantem i członkiem IPA w Lublianie, zorganizowaliśmy wspólną wycieczkę wzdłuż wybrzeży Istry .
Istra jest półwyspem w Chorwacji i łączy trzy państwa, Chorwację, Słowenię i Włochy.
Start rozpoczęliśmy trzema motocyklami z pod domu Bruna.
Pierwszym celem bylo male miasteczko na szczycie góry Motovun . Dalej przez Porecz, Nowi Grad, Podoroz i Piran. Po zwiedzeniu Nowego Gradu pojechaliśmy do Podoroz (Slovenija). Na granicy do Podoroz zastala nas mała i miła niespodzianka, okazało się że policjanci tej placówki to koledzy Branego z Akademii Policyjnej w Lublianie - nie odbyło się oczywiście bez pogadanki i wypicia paru kaw oraz porobienia zdjęć pamiatkowych. Następnie udaliśmy sie dalej na zwiedzanie Podoroz i Piran. W Piran odwiedziliśmy rownież Komisariat Morski w którym znajduje się duży zbiór odznaczeń, naszywek i czapek policyjnych z całego świata. Kolekcję tę kompletował przez wiele lat rownież kolega Braniego z okresu akademi policyjnej. Dalszemu zwiedzaniu miasta przeszkodziła nam gwaltowna burza,przerwe ta wykorzystalismy na zjedzenie obiadu w portowej tawernie.Po przejsciu burzy udaliśmy się w powrotną drogę do domu Bruna.

Była to wspaniala internacjonalna  wycieczka trzech MOTOCYKLISTOW z trzech NARODOWOŚCI promująca zarówno służby policyjne jak i organizacje stowarzyszające członków tychże służb.